חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דף הבית » זכויות עובדים » קבלה לעבודה » גיוס עובדים » כל מה שצריך לדעת על תהליך הגיוס של עובדים חדשים
חדשות האתר

מאמרים חדשים

קטגוריות
מידע למעסיקים
שירות למעסיקים
ארכיון מאמרים
ספטמבר 2024
א ב ג ד ה ו ש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

כל מה שצריך לדעת על תהליך הגיוס של עובדים חדשים

זקוק לעובדים חדשים? מעוניין להגדיל את העסק? גיוס עובדים חדשים הוא תהליך מורכב העלול לדרוש משאבים רבים. במאמר זה נציג בפניך את השלבים שיסייעו לך לנהל את תהליך גיוס העובדים באופן נכון ומוצלח.

​​​​​​​​​​​​​​​​ניהול תהליך גיוס עובדים מוצלח לא רק יתרום משמעותית לתפוקה ולרווחיות העסק שלך, אלא גם יאפשר לך להימנע מהוצאות מיותרות וגיוס עובדים לא מתאימים. נעבור כעת על השלבים העיקריי​ם בגיוס עובדים.​​

הגדרת התפקיד והמשרה​

לפני שתקפוץ ישר למים ותתחיל לחפש אחר מועמדים, עליך לדעת בדיוק מה אתה מחפש בעובד ומהי הגדרת התפקיד והעיסוק שלו. כך תוכל לסנן מועמדים שלא עונים על הדרישות המינימליות ולצמצם את הסיכוי לטעויות במהלך התהליך.

כדי להגדיר את המשרה נכון, עליך לוודא שיש בידיך את הפרטים הבאים: דרישות המשרה, הידע, ההשכלה, המיומנויות, תכונות האופי, רמת האח​ריות והממשקים הנדרשים שיהיו לעובד החדש בעסק. אם אתה לא בטוח מהן הגדרות התפקיד, רצוי לשתף עובדים אשר מכירים את המשימות היומיומיות כגון המנהל הישיר או חבר הצוות אתו יעבוד העובד החדש. 

ניסוח מודעה ופרסום המשרה

הגדרת את המשרה? עכשיו זה הזמן לנסח מודעת דרושים ולפרסם אותה בקרב הציבור הרחב. כיום קיימות​ ​אפשרויות רבות לפרסום המשרה: שירות התעסוקה, רשתות חברתיות, חבר מביא חבר, חברות השמה, אתרי דרושים ועוד מגוון רחב של שיטות ומקורות. אם ברצונך להגדיל את מידת החשיפה של המשרה מומלץ להשתמש בכמה שיותר מקורות גיוס.

מעוניין לפרסם את המודעה באינטרנט או בעיתון? נסח מודעה קצרה ותמציתית עם כל המידע החיוני שאספת בשלב הגדרת המשרה: מידע בסיסי על החברה, הגדרת התפקיד, דרישות התפקיד (כישורים, השכלה וניסיון נדרש), תנאים סוציאליים וקהל היעד.

יש לזכור, כאשר אתה מפרסם משרה אתה מדבר בשם החברה או העסק, לכן עליך לשים לב שהמודעה מנוסחת בשפה רשמית ובהירה ושאינה מפלה אוכלוסיות שונות.

מיון קורות החיים

מיון קורות החיים הוא תהליך ארוך שיכול לגזול זמן ומשאבים יקרים לעסקים. סקרי שוק שבוצעו לאחרונה גילו כי מעסיקים מקבלים בממוצע כ-100-200 פניות למשרה. לכן, כדי לחסוך עוגמת נפש בשלבים מאוחרים יותר של התהליך מבלי לפספס מועמדים פוטנציאליים, עליך לבדוק האם העסק שלך מסוגל להתמודד עם כמות גדולה של פניות מבלי לפגוע בעבודה השוטפת. יש כמה דרכים להתמודדות עם קושי זה. לדוגמה​: רכישה של שירותי מיון מקצועיים מחברות שונות או רכישה של תוכנות אוטומטיות שיבצעו מיון וסינון של קורות החיים לפי מילות מפתח.

אם בכל זאת החלטת לבצע את מיון קורות החיים בתוך העסק, הקפד לעבור עליהם מידי יום ולסנן קורות חיים של מועמדים שאינם עונים לדרישות המשרה.

ראיון טלפוני

אחרי שביצעת סינון ומיון ראשוני של מועמדים לפי קורות החיים, מומלץ לערוך ראיון טלפוני עם המועמדים כדי לוודא שהם עומדים בדרישות הסף. הראיון הטלפוני יחסוך לך זמן וכסף רב וייתן לך להתרשם מהמועמדים בזמן אמת.

במהלך הראיון הטלפוני תוכל לברר עם העובד פרטים חשובים שלא צוינו בקורות החיים: מה הזמינות שלו להתחלת העבודה, מהי מידת התאמתו הראשונית למשרה ומה ציפיותיו מהמשרה.

שלב הראיונות ומבחני המיון

לאחר שצמצמת את מספר המועמדים, תוכל להתפנות לשלב הבא​ בתהליך המיון, שלב הראיונות, המורכב מראיון העבודה, מבחני המיון ומרכזי ההערכה (בהתאם לצרכיך, כמובן). שלב זה הוא קריטי בתהליך מאחר וניתן להשיג באמצעותו את המידע הרלוונטי והמקיף ביותר על התאמת המועמד לתפקיד. לכן חשוב שתגיע אליו מוכן מראש ותתעד את התהליך כדי שיהיה לך קל יותר לקבל החלטות בהמשך. למידע מקיף על הדרך להתכונן ולנהוג בשלב זה אנו ממליצים לך לפנות למאמר בנושא הדרך הנכונה לניהול ראיון העבודה.

ריאיון ממליצים

על מנת לקבל תמונה מקיפה יותר לגבי אישיותו ומיומנויותיו של המועמד, מומלץ לפנות למעסיקים קודמים ולשאול אותם לגבי עברו התעסוקתי של המועמד, אופיו, נקודות החוזק והחולשה שלו, אמינותו ודייקנותו. מומלץ להתמקד בשיחה עם הממליץ על השלמת פערי המידע שנותרו לאחר הראיון והתלבטויות שונות.

רצוי לבקש מהמועמד להעביר את ההמלצות ומספרי הטלפון של הממליצים לפני הגעתו לראיון העבודה.

קבלת החלטה

הגיע הרגע להחליט על המועמד המתאים שיאייש את התפקיד. רצוי להגיע לשלב זה לאחר שבחרת 2-3 מועמדים המתאימים ביותר לתפקיד. כדאי לעבור שוב על המידע שיש ברשותך: סיכומי ראיונות, תוצאות מבחני ההערכה והמיון (אם נערכו כאלה) וההמלצות שקיבלת על המועמד.

ההחלטה בסופו של דב​ר היא שלך, והמועמד צריך להתאים לדרי​שותיך. עם זאת, אל תתמהמה עם החלטה זו ותעמוד אחריה.​

​חשוב​ לדעת, על פי חוק במיד​ה והחלטת שלא לקבל מועמד מסוים, עליך למסור למועמד לעבודה הודעה על אי-קבלתו תוך 14 ימים מהיום שבו התקבל אדם אחר למשרה שלגביה נערכו הליכי המיון.​​​

אולי יעניין אותך גם...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/05/6-סוגי-שאלות-שרצוי-להשתמש-בהן-במהלך-ראיון-העבודה.png
6 סוגי שאלות שרצוי להשתמש בהן במהלך ראיון העבודה

לשאול את השאלות הנכונות כיצד ניתן להוציא את המירב מראיון העבודה? ובכן כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לשאול...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/05/גיוס-עובדים-2.png
הדרך הנכונה לניהול ראיון העבודה

זימנת מועמדים לראיון? זהו רק הצעד הראשון בניהול מוצלח של ראיון עבודה. לראיון העבודה חלק חשוב מאוד בתהליך...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/05/פרסום-משרות-ואיתור-עובדים-בחינם-למעסיקים-באמצעות-אתר-שירות-התעסוקה.png
פרסום משרות ואיתור עובדים בחינם למעסיקים

שירות התעסוקה מפעיל שירות מקוון (אינטרנטי) המסייע למעסיקים באיתור וגיוס עובדים השירות מאפשר פרסום וניהול...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2023/12/גיוס-עובדים-וקליטתם-מדריך-למעסיק.png
גיוס עובדים וקליטתם - מדריך למעסיק

מדריך זה מפרט את חובותיו של המעסיק בעת גיוס עובדים וקבלתם לחברה המדריך נועד לסייע בהתמודדות הראשונית...

תוכן עניינים