- עודכן לפני: 2 שנים
במונחים של משאבי אנוש, תחלופת עובדים אומרת אחד משלושה דברים: עובדים שעוזבים, עובדים שמפוטרים ועובדים שמגויסים לחברה. המדד היחידי שנחשב בנושא זה הוא כמה זמן הועסק אותו עובד בחברה. כלומר, האינטרס הראשי של המעסיק – בהנחה ומדובר בעובד טוב ויעיל, להשאיר את אותו עובד כמה שיותר זמן בחברה.
סיבות להשארת עובדים בחברה
תחלופת עובדים היא גורם משמעותי מאד בעבודה תקינה של חברה. הסיבות להשארת העובדים רבות, ובעיקרן:
- העובדים המקצועיים עלולים ללכת למתחרים ולהסב לחברה שלכם נזק כלכלי
- העובדים המקצועיים עולים הרבה כסף להשכרה, ולכן חבל לבזבז את הכסף אם העובד יעזוב מיד או מהר מדי – במיוחד אם צריך להביא עובד חדש / חסר ניסיון / להשקיע שוב בהכשרה
- אתם כבר רגילים לעובד/ת, יש להם חוזה אישי וחבל "לערבל" את המערכת, הן כלכלית, הן מקצועית והן ברמה האישית
למה יש תחלופת עובדים?
- הסיבה הראשונה לתחלופה היא שהעובד רוצה לעזוב. בדרך כלל זה על רקע אישי (לא מסתדר עם העובדים, צריך לעבור דירה, נמאס לו מהעבודה), מקצועי (לא מרגיש מוערך מספיק) או כלכלי (רוצה בונוסים או הטבה בתנאים).
- הסיבה השנייה של תחלופת עובדים היא שהבוס מחליט שאותו עובד לא מתאים ומפטר אותו.
כאשר מדובר קצב החלפה איטי, המצב טוב. זה אומר שהבונוסים או התקבולים הם במצב טוב, ומשולמים בצורה הגיונית ובזמן הנכון. חשוב מאד להתאים את כל אלו לצרכים של החברה שלכם, לגודל שלה ולצמיחה שלה. אל תתנו יותר מדי כדי להשאיר את העובדים ואל תתנו פחות מדי. בשל כך, מומלץ להתייעץ עם מומחים כמונו שיסייעו לכם לבחור את התכנית המתאימה לתגמולים, וגם ללוות אתכם לאורך כל הדרך כדי לוודא שהתכנית מצליחה. לרוב העובדים מעוניינים באחד משני דברים: כסף (או שווה כסף) והערכה. אם תצליחו לתת לעובד טוב אחד משניהם, או שניהם, המצב יהיה מצוין. נוכל לסייע לכם לעשות זאת.
בנוסף, דרך נוספת לשפר תנאים של עובד באמצעות החלפת עובדים היא באמצעות החלפה פנימית. או במונחים של כח אדם: קידום. אדם יכול לעבור תפקיד, מחלקה וכולי – על מנת לענות על הצרכים הרגשיים, הכלכליים והמקצועיים שלו בלי לעזוב את החברה.
עוד באותו נושא…
תפקיד הנהלת החשבונות בקידום והשבחת פעילות העסק
עודכן לפני: 3 שבועות הנהלת חשבונות היא לא רק מערכת לניהול תהליכים פיננסיים בסיסיים אלא מנוע מרכזי שמסייע לעסקים לקדם מטרות אסטרטגיות ולשפר את התחרותיות שלהם
תוכן מעשי: טיפים לניהול וייעול הנהלת חשבונות בעסקים קטנים
עודכן לפני: 3 שבועות ניהול נכון של הנהלת חשבונות הוא מרכיב מרכזי בהצלחת עסקים קטנים. טעויות נפוצות או היעדר תכנון מספק עלולים להוביל לבעיות כמו קנסות,
היתרונות של הנהלת חשבונות במיקור חוץ: שיפור יעילות, חיסכון והתאמה אישית
עודכן לפני: 3 שבועות הנהלת חשבונות היא אחד מעמודי התווך של ניהול פיננסי מוצלח בכל עסק, קטן כגדול. עם זאת, ניהול התחום הזה בתוך החברה גוזל
מהו תקנון חברה וכיצד לנסח אותו נכון?
עודכן לפני: 4 שבועות מבוא: החשיבות של תקנון חברה בניהול עסקי מוצלח תקנון החברה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים ביותר לחברה בע"מ. הוא קיים את הבסיס
ניהול חשבונות חברה בע"מ: מדריך מעשי להתנהלות פיננסית חכמה
עודכן לפני: 4 שבועות ניהול חשבונות נכון הוא מעמודי התווך של כל עסק, במיוחד עבור חברות בע"מ. זה מורכב מורכב תיעוד וניהול של הרכוש, הנכסים וההתחייבויות
משרד העבודה – פודקאסט שעובדים ומעסיקים חייבים להאזין לו!
עודכן לפני: 4 שבועות משרד העבודה משיק פודקאסט חדש, ובכל פרק נביא לכם טיפים מעשיים ומידע בעל ערך, ותקבלו מאנשי המקצוע תשובות לשאלות שמעסיקות את כולנו: אלו