חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
  • עודכן לפני: 2 חודשים 
דף הבית » המכללה שלנו » קורס ניהול תהליכי פרישה

קורס ניהול תהליכי פרישה

שוטף פתרונות

אופן ביצוע

דיגיטלי

קהל יעד

מנהלי חשבונות וחשבי שכר, מנהלי משאבי אנוש בארגונים, עובדים ועובדות העומדים בפני פרישה

משך הלימודים

8 מפגשים-כ- 32 ש”א שעות אקדמאיות

רקע כללי

תהליך הפרישה מעבודה הינו אחד התהליכים המורכבים והמשמעותיים בחייהם של עובדים ומשפחותיהם. בשלב הפרישה חווים הפורשים שינויים רבים המשפיעים על אורח חייהם ואשר עשויים לעצב את עתידם.

התארכות תוחלת החיים מזמנת לעובדים הפורשים אתגרים רבים הן במישור האישי, והן במישור הפיננסי.

קיימת התמודדות מתמדת עם הצורך בצבירת נכסים מספקת עד מועד הפרישה, לצורך קיום של חיים בכבוד לאורך כל שנות הפנסיה.

הבנת תהליך תכנון פרישה מעבודה הנו,  חשוב ומשמעותי עבור כל עובד בכל רמות השכר ועבור כל אדם בארגון אשר יש לו חלק בתהליכי פריישה של עובדים ובהם מנהלי כוח אדם, מנהלי כספים, מנהלי חשבונות וחשבי שכר

רישום לקורס

תכנון פרישה  מבטיח לעובד מעבר מיטבי מחיי עבודה לחיים מלאי סיפוק. תהליך זה חייב להתבצע באופן פרטני לכל פורש, רצוי מספר שנים לפני הפרישה בפועל, על ידי מתכנן פרישה מקצועי הנותן מענה הן בנושאים הפיננסים, הפנסיונים והמיסויים והן בנושאים האישיים. 

מכאן עולה החשיבות להביא למודעות של כל פורש בישראל, את הצורך לעבור תהליך זה , ללא קשר אם הארגון משלם בעסורו או עושה זאת עצמאית.

אופן ביצוע הקורס

דיגיטלי

קהל יעד

מנהלי חשבונות וחשבי שכר, מנהלי משאבי אנוש בארגונים, עובדים ועובדות העומדים בפני פרישה

משך הלימודים

8 מפגשים-כ- 32 ש"א שעות אקדמאיות

תעודה

תעודה מטעם אקדמיה לפיננסים ומכללת קול המס-מכפל ידע

קהל יעד:

  • מנהלי חשבונות וחשבי שכר
  • מנהלי משאבי אנוש בארגונים
  • עובדים ועובדות העומדים בפני פרישה בשנים הקרובות ומעונינים להבין את התהליך שעליהם לעבור

מטרת הקורס:

  1. להקנות למשתתפים ידע רלוונטי בתחום הפנסיוני , המיסויי והפרישה
  2. הכרת המוצרים הפנסיונים, מיסוי קצבאות, נוסחת הקיזוז וכל אותם נושאים שחשוב שיכירו וידעו.
  3. להקנות למשתתפים תמונה רחבה אודות תהליך הפרישה ומורכבותו על מנת שיבינו טוב יותר את תפקידם, יהיו יותר מקצועיים וקשובים לפורש וייתנו מענה תוך הבנה התמונה הגדולה.
  4. הבנה מקצועית תביא לצמצום טעויות.
  5. ללמד אותם פרקטיקית מילוי טפסים לרבות טופס 161

יתרונות:

הקניית ידע מקצועי ויישומי בנושאים החשובים ביותר העוסקים בתכנון פרישה.

רשמית נושאים מפורטת:

  • מוצרים פנסיונים בפרישה
  • קרנות וותיקות בהסדר
  • קרנות וותיקות מאוזנות
  • פנסיה תקציבית
  • קרן פנסיה חדשה
  • סוגי תכניות ביטוח
  • קופת גמל,
  • היבטי מיסוי פרישה – קצבאות  , היוונים
  • מיסוי פרישה – פיצויים ומקלטי מס
  • כספי פיצויים – תיקון 16, סעיף 14
  • טופס 161 מעסיק, 161 א, 161 ד’
  • טפסים נוספים (פריסה, חרטה ועוד)
  • קייס סטדיס – חקר מקרים

נבחרת המרצים

ערן שוקר - יועץ מס וחשב שכר בכיר

מרצה בכיר בעולם השכר על כל אופניו, מומחה שכר בכל הקשור לניהול וארגון מערכי השכר, מתן ליווי אישי לחשבי שכר ומשרדים בכל הקשור לעולם השכר, מחבר ספרי הלימוד לחשבי שכר בכירים.

נדב טסלר - מתכן פרישה

סמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים, מרצה במכללת נתניה ומרצה באקדמיה לפיננסים BDO ובעל הבלוג: פנסיוני, להבין את הפנסיה

יוסי בלישה מנהל ובעלים של TRUST תכנון פרישה

שותף בחברת ריטיירמנט המלווה ומספקת ידע מקצועי למתכנני פרישה . שותף בחברה לתכנון פרישה ופיננסי בפריסה ארצית.
בעל ניסיון של מעל 30 שנה בתחום הביטוח , פנסיה והשקעות . מילוי מגוון תפקידים מקצועיים וניהוליים בחברות ביטוח. מנהל אקדמי של מגמת תכנון פרישה באקדמיה לפיננסים של BDO.
מרצה בהכשרה ומנטור של מתכנני פרישה. מרצה בקורס מתכננים פיננסים . תואר ראשון - כלכלה, תואר שני - מנהל עסקים, אוניברסיטת בן גוריון.
הסמכה בינלאומית לתכנון פיננסי CFP CFP . בעל רישיון יעוץ מס, ליווי ויעוץ לפרישה.

ארן שדמי מרצה באוניברסיטת בר אילן

מרצה באוניברסיטת בר אילן, עוסק בייעוץ רגשי לאנשים הפורשים לגמלאות. נותן מענה לעובדים המתמודדים עם המעבר מתקופת העבודה המסורתית לתקופת " הבגרות השניה".
מחבר הספר "הפרישה הטובה" מוכנות לפרישה בעידן של אריכות ימים. מעביר סדנאות לאנשים הפורשים ממקומות העבודה.
מרצה בכיר במכללות לרבות מכללת עדיף, מכללת משלב, מכללת בי די או. מכשיר מאמנים לפרישה הנותנים מענה לצורכים של פורשים ממקומות העבודה. מוטו בחיים : "הפרישה לפנסיה היא הזדמנות לממש חלומות ולהתחבר לזהות חדשה".

צורי כנזי יועץ מס ומשפטן

מרצה בכיר ומומחה בדיני המס החלים על קופות גמל, מיסוי פרישה וקצבאות וחלוקת חיסכון פנסיוני. כמו כן מומחה במיסוי פרט וניכויים.
מירית עמוסי זכתה בתואר מתכננת השנה לשנת 2019.
כיום עובד ברשות המסים - אזור השרון בתפקיד מנהל תחום שירות לקוחות ואחראי על מחלקות השירות במשרד, כמו כן, חבר בוועדות מקצועיות ועוסק בין היתר בכתיבת מדריכים באתר הרשות.
בעבר ניהל את מחלקת החזרי מס, פרישה ותיאומי מס בפקיד שומה רחובות ושימש כרפרנט מקצועי ועסק בפרשנות ויישום חקיקה.